Hi there from Frankonia, the most beautiful part of Germany
.
Servus aus Franken!
Thanks to PlaymofireUK's great help I just joined Playmofriends. Some might know me as a railway enthusiast, which I undoubtedly am. Some might even have read some information provided by me for Klickywelt and some day brought to this forum's railway-faq-section.
I've been running Playmobil trains on a 100m track in my garden bevor moving two years ago.
As a layout like that's hard to be taken to meetings, I also startet building a modular display.
But of course, seeing pictures of trains is only second to watching trains in action. So click
here for a little movie showing our garden layout . Or
click here for my modular display.
So much for a start. Feel free to ask whatever you want to know.
Dank der lieben Hilfe von PlaymofireUK hab ich's endlich hierher geschafft. Manche kennen mich als Eisenbahnbegeisterten - das bin ich auch. Manche haben vielleicht auch schon Beiträge von mir bei den Eisenbahn-FAQs gelesen, die ihren Weg von der Klickywelt hierher gefunden haben.
Ich hatte 2003 mit dem Bau einer Playmobil-Gartenbahn begonnen, die vor zwei Jahren wegen unseres Umzugs leider abgebaut werden mußte.
Da eine Gartenbahn schlecht auf Börsen und Stammtische mitgenommen werden konnte, habe ich außerdem Eisenbahnmodule gebastelt.
Noch besser als Bilder bewegter Loks, sind natürlich bewegte Bilder. Klicke Dich hier zum Filmchen der Gartenbahn. Oder hier zur Modulanlage.
Das soll für den Anfang reichen. Und wer mehr wissen mag, darf gerne fragen.
jj: